NST skøytedebatt

EMNE: Verdenscupen 2018/19

Verdenscupen 2018/19 01/12/2018 07:04 #4134

• Kristian Eliassen
  • Kristian Eliassen's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Platinum Member
  • Takk er mottatt 105
Hm, ja. men det poenget er jo egentlig et utslag av at cupen ikke er viktig nok til at alle vil delta. Det som opptar meg litt ,er at det burde vært avklart umiddelbart etter løpet hvem som kan rykke ned, og hvem som er sikre. Slik det er nå viser ikke ISU/producer og kommentatorer til hvordan situasjonen er etter at eksempelvis Ragne Wiklund har gjort et bra løp i A. Det man derimot VET, det er at de tre beste i B rykker opp - men B-blir jo ikke vist eller streamet, og ikke er det noe ordentlig system fra kommentatorplass for å opplyse om resultatene heller. Det blir liksom nevnt i forbifarten når det måtte passe.
Gad vite hvor mange seere som vet hvor man finner trekning/resultatsiden? For dem er det vilkårlig hvilke løpere som dukker opp i ruta. Ikke rart da at presset er på for å vise litt færre par/at A-gruppene ikke må ha for mange par.

Kvalifiseringaspektet til verdenscup og mesterskap er ikke alltid mest underholdende utformet på skøyter. Faktisk er 10 000 menn og 5000 kvinner nærmest: 6 tider fra løpet i Polen kommende helg, samt de 6 beste i langdistansecupen etter WC4 helga etter. Jeg snakker om nasjonskvoteplasser til distanse-VM i Inzell. Jeg ville ikke vært sikker på at Wetten og Wold kommer til å fokusere.
...

Verdenscupen 2018/19 03/12/2018 11:23 #4149

Kristian Eliassen skrev:
Kvalifiseringaspektet til verdenscup og mesterskap er ikke alltid mest underholdende utformet på skøyter. Faktisk er 10 000 menn og 5000 kvinner nærmest: 6 tider fra løpet i Polen kommende helg, samt de 6 beste i langdistansecupen etter WC4 helga etter. Jeg snakker om nasjonskvoteplasser til distanse-VM i Inzell.
Hvis jeg tolker reglene rett (jeg synes ikke det er formulert med stor gjennomsiktighet i Technical Rules and Regulations), så er det med følgende forbehold:

Ingen land har mer enn to deltakere på den lengste distansen i enkeltdistanse-VM.
Om listene "overlapper", fortsetter man nedover listene for å finne neste kvalifiserte løper.

Men hvilken liste har forrang? Jeg antar verdenscuplisten, men jeg klarer ikke å finne det direkte.

Verdenscupen 2018/19 03/12/2018 13:58 #4150

• Kristian Eliassen
  • FRAKOBLET
  • Platinum Member
  • Takk er mottatt 105
Først skjeler man til stillingen i langdistansecupen etter WC4. (Maks to nasjonskvoteplasser per land som du sier). 6 plasser i dette tilfellet. Deretter de 6 beste tider blant de øvrige. Dessuten har man en reserveliste på ytterligere 6 tider,
Om Tyskland kun er på reservelista, tar de allikevel en plass som arrangør på bekostning av den sist kvalifiserte på tid. Om noen ikke benytter sine plasser, har land på reservelista som ikke har en plass fra før forrang. Reservelista må "justeres" for å få den reelle reservelista.
Burde snart foreligge et oppsett et sted.
Forøvrig har 10 000 vært "i skvis" i tidligere mesterskap, slik at man har lempet på reglene når det kommer til stykket for å få 12 deltakere...
Siste endring: 03/12/2018 14:22 av Kristian Eliassen.

Verdenscupen 2018/19 06/12/2018 19:24 #4162

• B. Haarberg
  • B. Haarberg's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Platinum Member
  • Takk er mottatt 86
På tide å sette S. Suomalainen der han hører hjemme: I medias søkelys.

15-46-6.net/2018/12/06/finsk-moro-i-verdenscupen/
Siste endring: 06/12/2018 19:33 av B. Haarberg.
Følgende bruker har takket deg: Jeppe

Verdenscupen 2018/19 06/12/2018 19:52 #4163

• Kristian Eliassen
  • FRAKOBLET
  • Platinum Member
  • Takk er mottatt 105
He,he. :lol:
Nettopp. Greit at du holder meg og Jeppe utenfor medias søkelys: Vi er rettmessig i A-gruppa.
Følgende bruker har takket deg: Jeppe

Verdenscupen 2018/19 06/12/2018 20:39 #4164

• Jeppe
  • Jeppe's profilbilde
  • FRAKOBLET
  • Platinum Member
  • Takk er mottatt 50
Mulig jeg er i A-gruppa, Kristian er iallefall der, og du: Kristian, rykker aldri ned. Mulig Suomalainen gjør det, men neppe denne helga heller. Han leverer riktignok en god søknad om nedrykk i hvert stevne, men regelverket har foreløpig ikke akseptert søknaden. :P
Følgende bruker har takket deg: Kristian Eliassen

Verdenscupen 2018/19 06/12/2018 20:53 #4165

• Kristian Eliassen
  • FRAKOBLET
  • Platinum Member
  • Takk er mottatt 105
Nå har imidlertid Nils Meland rett: det er 14 stykk som kvalifiserer seg på poeng til distanse-VM. Det er til OL at det er 20.
Sorry, Haarberg.
Tid til å lage siden: 0.069 sekunder