Svar på emne: Verdenscupen 2018/19

Virkelig navn
Emne
Forumkode
B) :( :) :cheer: ;) :P :angry: :unsure: :ohmy: :huh: :dry: :lol: :sick: :silly: :blink: :blush: :oops: :kiss: :woohoo: :side: :S :evil: :whistle: :pinch:
Melding
Forstørr /  Forminsk
Tast inn kode

Emnehistorie for: Verdenscupen 2018/19

Maks. viser de siste 6 innlegg - (siste innlegg først)
06/12/2018 20:53 #4165

Kristian Eliassen

Kristian Eliassen's profilbilde

Nå har imidlertid Nils Meland rett: det er 14 stykk som kvalifiserer seg på poeng til distanse-VM. Det er til OL at det er 20.
Sorry, Haarberg.
06/12/2018 20:39 #4164

Jeppe

Jeppe's profilbilde

Mulig jeg er i A-gruppa, Kristian er iallefall der, og du: Kristian, rykker aldri ned. Mulig Suomalainen gjør det, men neppe denne helga heller. Han leverer riktignok en god søknad om nedrykk i hvert stevne, men regelverket har foreløpig ikke akseptert søknaden. :P
06/12/2018 19:52 #4163

Kristian Eliassen

He,he. :lol:
Nettopp. Greit at du holder meg og Jeppe utenfor medias søkelys: Vi er rettmessig i A-gruppa.
06/12/2018 19:24 #4162

B. Haarberg

B. Haarberg's profilbilde

På tide å sette S. Suomalainen der han hører hjemme: I medias søkelys.

15-46-6.net/2018/12/06/finsk-moro-i-verdenscupen/
03/12/2018 13:58 #4150

Kristian Eliassen

Først skjeler man til stillingen i langdistansecupen etter WC4. (Maks to nasjonskvoteplasser per land som du sier). 6 plasser i dette tilfellet. Deretter de 6 beste tider blant de øvrige. Dessuten har man en reserveliste på ytterligere 6 tider,
Om Tyskland kun er på reservelista, tar de allikevel en plass som arrangør på bekostning av den sist kvalifiserte på tid. Om noen ikke benytter sine plasser, har land på reservelista som ikke har en plass fra før forrang. Reservelista må "justeres" for å få den reelle reservelista.
Burde snart foreligge et oppsett et sted.
Forøvrig har 10 000 vært "i skvis" i tidligere mesterskap, slik at man har lempet på reglene når det kommer til stykket for å få 12 deltakere...
03/12/2018 11:23 #4149

Tore Jan Narvestad

Tore Jan Narvestad's profilbilde

Kristian Eliassen skrev:
Kvalifiseringaspektet til verdenscup og mesterskap er ikke alltid mest underholdende utformet på skøyter. Faktisk er 10 000 menn og 5000 kvinner nærmest: 6 tider fra løpet i Polen kommende helg, samt de 6 beste i langdistansecupen etter WC4 helga etter. Jeg snakker om nasjonskvoteplasser til distanse-VM i Inzell.
Hvis jeg tolker reglene rett (jeg synes ikke det er formulert med stor gjennomsiktighet i Technical Rules and Regulations), så er det med følgende forbehold:

Ingen land har mer enn to deltakere på den lengste distansen i enkeltdistanse-VM.
Om listene "overlapper", fortsetter man nedover listene for å finne neste kvalifiserte løper.

Men hvilken liste har forrang? Jeg antar verdenscuplisten, men jeg klarer ikke å finne det direkte.
Tid til å lage siden: 0.052 sekunder